10 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Met hun positieve levenshouding, tomeloze energie en vaak volle beurs laten babyboomers zien dat 60 worden niet betekent dat het tijd is om het rustiger aan te gaan doen. Marketeers kunnen deze nieuwe lichting plussers van dienst zijn met grensverleggende diensten en producten. “Babyboomers blijven dynamische en machtige consumenten, ook al zijn ze de 60 gepasseerd.” Dat schrijft Mark Bradbury, marketingspecialist van de Amerikaanse ouderenbond AARP. Ze zijn dan misschien niet jong meer, maar hun ... Lees verder >
03 okt 2013
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe meer je weet over je doelgroep, hoe beter je je product aan de man kunt brengen. Met die gedachte koppelt nu een van de grootste uitgevers van de V.S. gegevens over zijn klanten aan de data van adverteerders om zo te kunnen vaststellen in welk medium, in welk 'umfeld' en op welk tijdstip een advertentie het beste scoort. Lees verder >
03 sep 2013
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Producten die speciaal bestemd zijn voor vijftigplussers, kunnen uitermate winstgevend zijn. Dat ontdekten ook John Marick en Greg Pryor van het Amerikaanse telecombedrijf Consumer Cellular. Vanaf het moment dat zij zich volledig op senioren zijn gaan richten, maakte hun bedrijf een enorme groei door. Lees verder >