11 jan 2018
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers die tijdig beginnen met aerobics kunnen hart- en vaatziekten voorkomen. Voor sportscholen en privétrainers ligt hier een groot onontgonnen gebied van een potentieel klantenbestand. Lees verder >
04 jan 2018
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Zowel op YouTube als Facebook zijn babyboomers zeer gevoelig voor videoreclame. Ook al geven merken veel meer uit aan video's gericht op jongere mensen, oudere volwassenen kijken meer en langer naar video-advertenties. En ze hebben meer te spenderen. Lees verder >
27 dec 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De welgestelde babyboomer als consument is een ‘must’ voor marketeers. Deze klant vereist wel een bijzondere aanpak en aandacht.  Lees verder >
14 dec 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Ze hebben de koopkracht, maar babyboomers krijgen nog steeds mondjesmaat aandacht van merken en hun marketeers die maar vrij exlusief blijven azen op jongere mensen.. met een kleinere beurs. Lees verder >
30 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Vele babyboomers zijn op een leeftijd beland dat ze hun rijke levenservaring weleens nader willen beschouwen en om het letterlijk en figuurlijk in beeld te brengen. Technologie en wetenschap staan hen daarin bij. Lees verder >
29 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Er heerst in de advertentiewereld de overtuiging dat oudere consumenten gehecht zijn aan de merken die ze al jaren kopen. Dat beeld klopt echter niet! Zowel bekende als nieuwe merken moeten hun best doen om babyboomerklandizie binnen te (blijven) halen. Lees verder >
29 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Marketeers denken niet gauw aan ‘opa en oma’ als het om online marketing gaat. Toch is het wel zo dat senioren in de Verenigde Staten online de snelst groeiende doelgroep zijn. Lees verder >
29 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers houden niet van absolute uitspraken in reclameboodschappen; ze stellen subtiel en genuanceerd taalgebruik op prijs. Dit schrijft babyboomergoeroe Jim Gilmartin, die zijn opinie baseert op onderzoek van de hersenfunctie van ouderen. Lees verder >