22 sep 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het grootste deel van de marketingbudgetten gaat nog steeds op aan het najagen van millennials. Maar befaamde merken in de VS realiseren zich steeds meer dat het zonde is dat ze babyboomerconsumenten zo lang hebben verwaarloosd. Lees verder >
06 sep 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
50- tot 65-jarigen schaffen steeds vaker een smartphone aan en gaan er steeds handiger mee om. 70-plussers daarentegen zijn minder enthousiast en hebben minder vertrouwen in hun eigen kunnen. Marketeers kunnen hen op allerlei fronten van dienst zijn. Lees verder >
22 aug 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Tot voor kort werden apps en hightech-producten vrijwel exclusief ontwikkeld voor millennials. Maar er is een grote verandering gaande: investeerders op dit gebied willen nu babyboomers en senioren optimaal gaan bedienen. Lees verder >
13 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De meeste marketeers weten inmiddels wel dat babyboomers veel te besteden hebben, maar de doelgroep wordt helaas nog steeds te vaak stereotypisch afgebeeld in campagnes. Automerk Kia lanceerde onlangs in de VS een commercial: een voorbeeld van hoe het wél moet. Lees verder >
10 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Met hun positieve levenshouding, tomeloze energie en vaak volle beurs laten babyboomers zien dat 60 worden niet betekent dat het tijd is om het rustiger aan te gaan doen. Marketeers kunnen deze nieuwe lichting plussers van dienst zijn met grensverleggende diensten en producten. “Babyboomers blijven dynamische en machtige consumenten, ook al zijn ze de 60 gepasseerd.” Dat schrijft Mark Bradbury, marketingspecialist van de Amerikaanse ouderenbond AARP. Ze zijn dan misschien niet jong meer, maar hun ... Lees verder >
07 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Haalt een BN'er die een vakantiebestemming aanbeveelt de consument over tot het boeken van een reis? Nee, speciale aanbiedingen en kortingen leggen het meeste gewicht in de schaal bij het kiezen van een reisbestemming. Dat blijkt uit Europees onderzoek. En het geldt voor zowel babyboomers als andere generaties. Lees verder >
29 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
In 2007 publiceerde marketeer Marti Barletta ‘Marketing to Prime Time Women’. Wat Barletta toen schreef, is nog steeds van toepassing op vrouwen van tussen de 50 en 70. Een samenvatting kan daarom geen kwaad. Lees verder >
20 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Krachttraining biedt 50-plussers enorme gezondheidsvoordelen, zo blijkt uit een unieke studie. Met deze wetenschap kunnen sportscholen en personal trainers hun marketingboodschap enorm versterken. Lees verder >