17 okt 2011
Arjan in't Veld Blog van: Arjan in't Veld
Niets is lastiger dan proberen door de ogen van je klant naar de wereld te kijken. Dat geldt voor consumentenproducten evenzo als voor zorgaanbieders of dienstverleners. Drie inspirerende internetinitiatieven laten ons de belevingswereld van een ander voor even ervaren. Lees verder >
12 okt 2011
Alexander van de Kerkhof Blog van: Alexander van de Kerkhof
De kansen in de groeiende markt voor seniorenzorg vragen om een aanbod op maat. En dan staat dus de klant, en niet de aanbieder centraal! De gloednieuwe Zorgresidentie Velp blijkt nog niet helemaal uitgeslapen. Lees verder >
11 okt 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Boomers zijn opgegroeid in een cultuur waarin de jeugd wordt verafgood. Nu zij zelf ouder worden zijn er talloze manieren om een jeugdig uiterlijk en een gezond lichaam in stand te houden. Dat betekent omzet voor de verjongingsindustrie. Lees verder >
05 okt 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Met het ouder worden verandert de spijsvertering en daar horen andere eetgewoonten bij. Het blijkt echter dat veel 65-plussers doorgaan met hun favoriete maaltijden. Voor marketeers van voedingsmiddelen is het een uitdaging een uitgebalanceerd aanbod te presenteren. Lees verder >
26 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Mensen van boven de 55 klikken het meest op online advertenties. Alle leeftijdsgroepen staan open voor meer online advertenties, als ze maar relevant zijn. Marketeers zullen steeds vaker goedgemikte campagnes kunnen uitvoeren. Lees verder >
21 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe een boomer reageert op reclames en marketing boodschappen heeft ook te maken met hersenfunctie. De oudere consument heeft meer waardering voor nuances en subtiliteit.Voor de jongere consument is de wereld nog zwart of wit: het is zo of het is niet zo. Lees verder >
19 sep 2011
Daniël de Levita Blog van: Daniël de Levita
Vijftigplussers van nu zijn actiever dan ooit, ook op digitaal gebied. Voor meer dan de helft van de senioren heeft digitale fotografie weinig geheimen meer. Waarom ontbraken dan Nikon, Canon en Albelli op de 50PlusBeurs? Lees verder >
13 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De voortdurende economische crisis dwingt de mode-industrie meer aandacht te besteden aan boomers, want die hebben het meest te spenderen. Het onderwerp krijgt bijzondere aandacht tijdens de Fashion Week in New York. Lees verder >