02 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het emotionele effect van de financiële crisis creëert een nieuwe behoefte bij boomers. Zij hechten steeds meer waarde aan producten en diensten die geborgenheid bieden, gezondheid bevorderen en milieuvriendelijk zijn. Lees verder >
31 okt 2011
Daniël de Levita Blog van: Daniël de Levita
still commercial SeniorWebAlle vijftigplussers hechten veel waarde aan zekerheid, de mate waarin hangt echter af van hun fysieke en economische zelfredzaamheid. Communicatie die hiermee rekening houdt zal daardoor effectiever zijn. Lees verder >
26 okt 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Steeds meer boomers creëren een uiterst persoonlijk en allesomvattend legaat, waarin hun levensverhaal en levenswijsheid in het zonnetje worden gezet. Persoonlijke geschiedkundigen maken in opdracht een boek of dvd. Lees verder >
25 okt 2011
Paul de Kock van Leeuwen Blog van: Paul de Kock van Leeuwen
De komende weken worden bij veel bedrijven de reclamebudgetten opgesteld voor 2012. Grote vraag is of de crisis hierop invloed zal hebben. Het verwantwoord inzetten van beperkte budgetten wordt des te belangrijker. Lees verder >
19 okt 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Eindelijk is het zover, juichen seniorenmarketeers. Nu 50-plussers in toenemende mate op sociale media actief zijn, hopen zij dat het betaalbaar wordt volop op boomers te gaan mikken met reclamecampagnes. Terecht: boomers vormen een serieuze online doelgroep. Lees verder >
17 okt 2011
Arjan in't Veld Blog van: Arjan in't Veld
Niets is lastiger dan proberen door de ogen van je klant naar de wereld te kijken. Dat geldt voor consumentenproducten evenzo als voor zorgaanbieders of dienstverleners. Drie inspirerende internetinitiatieven laten ons de belevingswereld van een ander voor even ervaren. Lees verder >
12 okt 2011
Alexander van de Kerkhof Blog van: Alexander van de Kerkhof
De kansen in de groeiende markt voor seniorenzorg vragen om een aanbod op maat. En dan staat dus de klant, en niet de aanbieder centraal! De gloednieuwe Zorgresidentie Velp blijkt nog niet helemaal uitgeslapen. Lees verder >
11 okt 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Boomers zijn opgegroeid in een cultuur waarin de jeugd wordt verafgood. Nu zij zelf ouder worden zijn er talloze manieren om een jeugdig uiterlijk en een gezond lichaam in stand te houden. Dat betekent omzet voor de verjongingsindustrie. Lees verder >