11 jan 2012
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De waardering van de vrouw als beheerster van de huishoudelijke beurs is groeiende. Bedrijven die rekening houden met de wensen en behoeften van vrouwen tussen de 50 en 70, nemen daarmee de machtigste doelgroep voor zich in. Lees verder >
09 jan 2012
José Mast Blog van: José Mast
De discussie is losgebarsten: als ouderen zoveel te besteden hebben, waarom dan al die kortingen? De Pers besteedt er een lijvig artikel aan, waarin cultureel centrum De Balie zegt de 65-pluskorting te heroverwegen. Lees verder >
02 jan 2012
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Vijftigplussers lopen niet alleen voorop als het gaat om geld besteden aan reizen, onroerend goed, auto's, schoonheidsartikelen en amusent. Ze vertegenwoordigen ook het leeuwendeel van uitgaven aan gewone boodschappen en etenswaren. Dat geeft hen grote invloed op de voedingsindustrie. Lees verder >
28 dec 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Marketeers durven langzaam aan wat ouder te worden in hun formules. Kledingmerken Ann Taylor en J. Crew geven in de Verenigde Staten het goede voorbeeld met iets oudere modellen. Geen wonder, want juist vijftigplusvrouwen beheren het grootste deel van het te besteden geld. Lees verder >
22 dec 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Met de producten van Apple is Steve Jobs er als geen ander in geslaagd om jong en oud te behagen. Vijftigplusvrouwen lopen voorop bij het kopen van iPads, zonder dat het product of het merk aan populariteit inboet onder jongeren. Petje af! Lees verder >
20 dec 2011
José Mast Blog van: José Mast
Moet je nu segmenteren op leeftijd of op leefstijl? Marketeers breken zich het hoofd over dergelijke keuzes, omdat iedereen zo oud is als ie zich voelt. Ondertussen doet de 50-plusser wat ie wil: bloggen over leeftijd. De Noorse Kristine Drake noemt haar blog zelfs 50plusboomerlife.com. Lees verder >
14 dec 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Deze Kerst mogen marketeers dubbel blij zijn met boomers. Ze zijn niet alleen goed voor meer dan de helft van alle consumentenuitgaven. Ze fungeren ook als koopadviseur voor de mensen in hun naaste omgeving. Lees verder >
12 dec 2011
Daniël de Levita Blog van: Daniël de Levita
Senioren gaan er graag op uit, vooral de ‘jongere ouderen’ tot 75 jaar zijn erg actief. Wandelen en fietsen zijn veel populairder dan golf en bingo. De digitalisering van de samenleving stimuleert en maakt het makkelijker om er op uit trekken. Lees verder >