26 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Mensen van boven de 55 klikken het meest op online advertenties. Alle leeftijdsgroepen staan open voor meer online advertenties, als ze maar relevant zijn. Marketeers zullen steeds vaker goedgemikte campagnes kunnen uitvoeren. Lees verder >
21 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe een boomer reageert op reclames en marketing boodschappen heeft ook te maken met hersenfunctie. De oudere consument heeft meer waardering voor nuances en subtiliteit.Voor de jongere consument is de wereld nog zwart of wit: het is zo of het is niet zo. Lees verder >
19 sep 2011
Daniël de Levita Blog van: Daniël de Levita
Vijftigplussers van nu zijn actiever dan ooit, ook op digitaal gebied. Voor meer dan de helft van de senioren heeft digitale fotografie weinig geheimen meer. Waarom ontbraken dan Nikon, Canon en Albelli op de 50PlusBeurs? Lees verder >
13 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De voortdurende economische crisis dwingt de mode-industrie meer aandacht te besteden aan boomers, want die hebben het meest te spenderen. Het onderwerp krijgt bijzondere aandacht tijdens de Fashion Week in New York. Lees verder >
09 sep 2011
Paul de Kock van Leeuwen Blog van: Paul de Kock van Leeuwen
Steeds meer adverteerders gebruiken sociale media. De voordelen: merken kunnen zeer gedifferentieerd de doelgroep bereiken én de vijftigplusser geeft graag online zijn mening. Dat bewijst een recente campagne van Danone. Lees verder >
05 sep 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Voor marketeers is het goed nieuws dat ouderen steeds sterker vertegenwoordigd zijn op online netwerken. Met een campagne op sociale media is het veel gemakkelijker om onderscheid te maken naar leeftijd en om reacties uit te lokken. Lees verder >
19 aug 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers nemen geen genoegen met een traditionele, alleen maar treurige uitvaart. Steeds vaker wordt ook het leven gevierd, bijvoorbeeld met een fotoreeks of een levensjuweel: een diamant uit koolstof die overblijft na de crematie. Lees verder >
20 jul 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Voor 77 miljoen Amerikaanse boomers die dit jaar tussen de 47 en 65 jaar oud worden, begint de oude dag nog lang niet. Meer dan driekwart van hen vindt dat zij op middelbare leeftijd of jonger zijn. De meerderheid vindt dat oud worden pas met 70 begint. Lees verder >