08 dec 2011
Paul de Kock van Leeuwen Blog van: Paul de Kock van Leeuwen
Wat kiest u: online adverteren of in print? Of allebei? Een feit is: de groep die u online bereikt is niet dezelfde als de groep die het papieren magazine leest. Dat blijkt uit officiële metingen van het bereik van Plus Magazine en 50-plus websites. Lees verder >
07 dec 2011
José Mast Blog van: José Mast
Deze maand is de Generations Award uitgereikt, een internationale competitie voor uitblinkers in de seniorenmarketing. De winnaars zijn allemaal Engelstalig. Een Nederlandse Plus Generation Award is in oprichting. Lees verder >
06 dec 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Topmerken en marketeers worden zich meer bewust van het feit dat steeds meer boomers steeds enthousiaster gebruikmaken van digitale media en technologie. Cosmeticagigant L’Oreal introduceert apps die hier slim op inspelen. Lees verder >
28 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Vijftigplusvrouwen houden van vrijheid en onafhankelijkheid. Daarom verlaten zij op vakantie graag gebaande paden en zijn ze niet bang om alleen op stap tegaan. Zoeken naar een nieuwe bestemming doen zij online, maar om hen te verleiden is wel wat creativiteit nodig Lees verder >
23 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Deze Kerst staat digitale apparatuur hoog op de verlanglijst van boomer vrouwen in de VS. Smartphones, tablets en e-readers komen steeds meer in zwang bij een doelgroep waarvan lang is gedacht dat ze achterliep bij mannen als het aankomt op de digitale revolutie. Lees verder >
21 nov 2011
Arjan in't Veld Blog van: Arjan in't Veld
Op latere leeftijd op een woonboot gaan wonen, een yoga-opleiding starten of een zeilboot kopen en naar Afrika varen. Deze en nog veel meer ervaringen zijn te lezen in het boek Ik doe het! De uitgave geeft een mooi beeld van een generatie. Lees verder >
15 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe ouder de consument, des te meer kiest hij voor groen en milieubewust. Het grootste woningbouwbedrijf in de VS, Del Webb, merkt dit aan de populariteit van energiezuinige woningen. Ook de Chevrolet Volt verheugt zich in een grote belangstelling in de VS. Lees verder >
09 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het blijft een hardnekkige overtuiging onder marketeers: boomers zijn geen goed doelwit voor campagnes, want ze zijn verknocht aan de producten en merken waar ze het decennia lang mee doen. En bovendien blijkt nostalgie goed te werken. Lees verder >