23 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Deze Kerst staat digitale apparatuur hoog op de verlanglijst van boomer vrouwen in de VS. Smartphones, tablets en e-readers komen steeds meer in zwang bij een doelgroep waarvan lang is gedacht dat ze achterliep bij mannen als het aankomt op de digitale revolutie. Lees verder >
21 nov 2011
Arjan in't Veld Blog van: Arjan in't Veld
Op latere leeftijd op een woonboot gaan wonen, een yoga-opleiding starten of een zeilboot kopen en naar Afrika varen. Deze en nog veel meer ervaringen zijn te lezen in het boek Ik doe het! De uitgave geeft een mooi beeld van een generatie. Lees verder >
15 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe ouder de consument, des te meer kiest hij voor groen en milieubewust. Het grootste woningbouwbedrijf in de VS, Del Webb, merkt dit aan de populariteit van energiezuinige woningen. Ook de Chevrolet Volt verheugt zich in een grote belangstelling in de VS. Lees verder >
09 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het blijft een hardnekkige overtuiging onder marketeers: boomers zijn geen goed doelwit voor campagnes, want ze zijn verknocht aan de producten en merken waar ze het decennia lang mee doen. En bovendien blijkt nostalgie goed te werken. Lees verder >
02 nov 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het emotionele effect van de financiële crisis creëert een nieuwe behoefte bij boomers. Zij hechten steeds meer waarde aan producten en diensten die geborgenheid bieden, gezondheid bevorderen en milieuvriendelijk zijn. Lees verder >
31 okt 2011
Daniël de Levita Blog van: Daniël de Levita
still commercial SeniorWebAlle vijftigplussers hechten veel waarde aan zekerheid, de mate waarin hangt echter af van hun fysieke en economische zelfredzaamheid. Communicatie die hiermee rekening houdt zal daardoor effectiever zijn. Lees verder >
26 okt 2011
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Steeds meer boomers creëren een uiterst persoonlijk en allesomvattend legaat, waarin hun levensverhaal en levenswijsheid in het zonnetje worden gezet. Persoonlijke geschiedkundigen maken in opdracht een boek of dvd. Lees verder >
25 okt 2011
Paul de Kock van Leeuwen Blog van: Paul de Kock van Leeuwen
De komende weken worden bij veel bedrijven de reclamebudgetten opgesteld voor 2012. Grote vraag is of de crisis hierop invloed zal hebben. Het verwantwoord inzetten van beperkte budgetten wordt des te belangrijker. Lees verder >