16 okt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het is inmiddels een bekend verhaal: millennials zijn de digitale generatie, opgegroeid met internet. Maar marketeers onderschatten de groeiende digitale en sociale media-vaardigheid van babyboomers. Hoofd digitale strategie van ouderenbond AARP geeft inzicht. Lees verder >
04 okt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomerconsumenten doen online en offline veel onderzoek voor ze tot een aankoop overgaan. Vergeleken met millennials moeten ze van spontane getuigenissen op sociale media (user-generated content) niet veel hebben. Lees verder >
22 sep 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het grootste deel van de marketingbudgetten gaat nog steeds op aan het najagen van millennials. Maar befaamde merken in de VS realiseren zich steeds meer dat het zonde is dat ze babyboomerconsumenten zo lang hebben verwaarloosd. Lees verder >
06 sep 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
50- tot 65-jarigen schaffen steeds vaker een smartphone aan en gaan er steeds handiger mee om. 70-plussers daarentegen zijn minder enthousiast en hebben minder vertrouwen in hun eigen kunnen. Marketeers kunnen hen op allerlei fronten van dienst zijn. Lees verder >
22 aug 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Tot voor kort werden apps en hightech-producten vrijwel exclusief ontwikkeld voor millennials. Maar er is een grote verandering gaande: investeerders op dit gebied willen nu babyboomers en senioren optimaal gaan bedienen. Lees verder >
13 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De meeste marketeers weten inmiddels wel dat babyboomers veel te besteden hebben, maar de doelgroep wordt helaas nog steeds te vaak stereotypisch afgebeeld in campagnes. Automerk Kia lanceerde onlangs in de VS een commercial: een voorbeeld van hoe het wél moet. Lees verder >
10 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Met hun positieve levenshouding, tomeloze energie en vaak volle beurs laten babyboomers zien dat 60 worden niet betekent dat het tijd is om het rustiger aan te gaan doen. Marketeers kunnen deze nieuwe lichting plussers van dienst zijn met grensverleggende diensten en producten. “Babyboomers blijven dynamische en machtige consumenten, ook al zijn ze de 60 gepasseerd.” Dat schrijft Mark Bradbury, marketingspecialist van de Amerikaanse ouderenbond AARP. Ze zijn dan misschien niet jong meer, maar hun ... Lees verder >
07 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Haalt een BN'er die een vakantiebestemming aanbeveelt de consument over tot het boeken van een reis? Nee, speciale aanbiedingen en kortingen leggen het meeste gewicht in de schaal bij het kiezen van een reisbestemming. Dat blijkt uit Europees onderzoek. En het geldt voor zowel babyboomers als andere generaties. Lees verder >