28 apr 2011
Senioren zullen de komende jaren de gang naar het pannenkoekenhuis stimuleren. Dat stelt horeca-adviesbureau Spronsen & Partners in De Telegraaf. Voor de pannenkoekensector zal de vergrijzing een groeiende doelgroep betekenen. Lees verder >
28 apr 2011
José Mast Blog van: José Mast
Er is geen leeftijd om dromen te verwezenlijken. Dat blijkt wel uit dit filmpje van de TC Bank. Een groep senioren besluit hun training te hervatten. Vervolgens maken ze op motorfietsen de ultieme road-trip. Lees verder >
28 mrt 2011
Marketeers scheren de 50-plusser over één kam en het ontbreekt ze aan de juiste kennis om de doelgroep gedetailleerd in kaart te brengen. Hierdoor benaderen ze de groep wel, maar bereiken ze deze niet. Dit blijkt uit onderzoek van Cendris onder 150.000 50-plussers. Lees verder >
22 mrt 2011
Een persoonlijke band met een merk is voor 50-plussers veel belangrijker dan voor 50-minners. Vijftigplussers zijn daarom ook veel loyaler naar een merk en zij waarderen kwaliteit meer dan vormgeving. Dit blijkt uit het nieuwste onderzoek van het Familie Kenniscentrum, 50-plus en merkbewust. Lees verder >
01 mrt 2011
Acht van de tien vrouwen boven de 50 denken dat mannen geen aandacht meer voor hen hebben. Zeven van de tien voelen zich bovendien over het hoofd gezien door de mode-industrie. Dat blijkt uit een Britse enquête onder 1250 vrouwen, gehouden door de webwinkel isme.com. Lees verder >
25 jan 2011
Speciaal voor de ouderenzorg heeft Carlisle Foodservice Products een product ontworpen dat een maaltijd warm houdt tijdens het eten. Het doel is dat een gerecht langer smakelijk blijft, ook voor langzame eters. Ondervoeding wordt hiermee voorkomen. Lees verder >