13 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De meeste marketeers weten inmiddels wel dat babyboomers veel te besteden hebben, maar de doelgroep wordt helaas nog steeds te vaak stereotypisch afgebeeld in campagnes. Automerk Kia lanceerde onlangs in de VS een commercial: een voorbeeld van hoe het wél moet. Lees verder >
07 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Haalt een BN'er die een vakantiebestemming aanbeveelt de consument over tot het boeken van een reis? Nee, speciale aanbiedingen en kortingen leggen het meeste gewicht in de schaal bij het kiezen van een reisbestemming. Dat blijkt uit Europees onderzoek. En het geldt voor zowel babyboomers als andere generaties. Lees verder >
29 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
In 2007 publiceerde marketeer Marti Barletta ‘Marketing to Prime Time Women’. Wat Barletta toen schreef, is nog steeds van toepassing op vrouwen van tussen de 50 en 70. Een samenvatting kan daarom geen kwaad. Lees verder >
20 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Krachttraining biedt 50-plussers enorme gezondheidsvoordelen, zo blijkt uit een unieke studie. Met deze wetenschap kunnen sportscholen en personal trainers hun marketingboodschap enorm versterken. Lees verder >
20 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Niet alleen zijn babyboomers actief op Facebook, Twitter en Pinterest, ze gebruiken de sociale media ook als uitlaatklep voor commentaar op producten en diensten. Voor marketeers is het belangrijk om hier kordaat op te reageren. Lees verder >
07 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De cijfers liegen er niet om: in de VS is 72 procent van de Facebook-gebruikers tussen de 50 en 64 jaar. In Nederland maakt zo’n 70 procent van alle 50-plussers gebruik van dit sociale netwerk. Voor babyboomermarketeers biedt Facebook dan ook grote mogelijkheden. Lees verder >
30 mei 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het koopgedrag van babyboomers wordt bepaald door een subtiel samenspel van bewuste en onbewuste factoren. Persoonlijke waarden en normen spelen daarbij een belangrijke rol. Babyboomer- en seniorenmarketeer Jim Gilmartin vat het nogmaals samen. Lees verder >
24 mei 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Reclamecampagnes worden vaak door jonge mensen gemaakt. Die hebben er soms geen erg in dat het gezichtsvermogen van mensen met de jaren vermindert. Maar een reclametekst die niet leesbaar is, mist zijn doel. Wat zijn de eisen waaraan teksten voor plussers moeten voldoen? Of het nu printadvertenties of online teksten betreft, jonge grafische ontwerpers moeten rekening houden met de beperkingen van senioren. De grootte en het soort lettertype, de lengte van alinea’s en de breedte ... Lees verder >