30 mrt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers doen niet meer onder voor jongere consumenten als het gaat om webwinkelen of online informatie opzoeken over producten en diensten. Wel houden babyboomers nog steeds van een persoonlijke benadering – en die vinden ze alleen in ‘ouderwetse’ winkels. Die zouden wel iets extra's mogen bieden... Lees verder >
21 mrt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
In de VS is zo’n beetje een derde van de baby boomers alleenstaand. Maar alleen is maar alleen. Daarom proberen ook babyboomers inmiddels online een nieuwe liefde of kameraad te vinden. Maar makkelijk is dat niet. Lees verder >
21 mrt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Ook babyboomers hebben een ‘bucketlist’, een lijstje waarop staat wat ze kostte wat het kost nog willen doen, zien of beleven. Voor 50-plussers staan bijzondere reizen bovenaan dit ultieme verlanglijstje. Lees verder >
20 mrt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De meeste babyboomers hebben nu ook smartphones, maar ze gaan er voorzichtiger mee om dan jongeren. Om 50-plussers te verleiden tot het gebruik van apps moeten marketeers een stapje extra doen. Lees verder >
22 feb 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Voor marketeers die nog steeds twijfelen aan de digitale vaardigheden van babyboomers (en senioren)… hier wat verrassende statistieken die het werkelijke verhaal vertellen. Lees verder >
22 feb 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
‘Influencer marketing’ is een van de snelst groeiende trends in marketing & public relations. Het draait vooral om een jonger publiek, maar deze manier van ‘klanten werven’ werkt ook bij babyboomers, vooral als je je daarbij richt op vrouwen. Lees verder >
14 feb 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe haal je een babyboomer over klant te worden en te blijven? Daar is in ieder geval meer voor nodig dan een pakkende reclameslogan. Marketinggoeroe Jim Gilmartin weet hoe het moet… Lees verder >
14 feb 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Marketeers zijn meestal zo druk bezig millenials als klant te strikken, dat ze vaak vergeten de loyaliteit van babyboomers te erkennen en te belonen. Met als gevolg dat 55-plussers hun geliefde merken in de steek laten. Een paar adviezen om het tij te keren. Lees verder >