03 feb 2011
De nieuwe website www.55plustoolbox.nl helpt ondernemers bij het ontwikkelen en vermarkten van innovatieve producten voor 55+ers. De focus ligt daarbij op de thema's: wonen en koken, bewegen en het bedienen van apparatuur. In de ‘toolbox’ zit veel informatie over de snel groeiende 55+ doelgroep. Lees verder >
03 feb 2011
Marketeers zijn voortdurend op zoek naar manieren om aansluiting te vinden bij hun doelgroep. Wie de babyboomgeneratie (geboren tussen 1946 en 1954) wil aanspreken, kan zijn voordeel doen met de volgende tien inzichten. Lees verder >
03 feb 2011
De seniorenbond ANBO lanceert woensdag een voorlichtingscampagne voor vijftigplussers over het besparen van energie. Volgens de bond is bewezen dat ouderen meer energie verbruiken. Dat kan vaak makkelijk omlaag. Lees verder >
25 jan 2011
Speciaal voor de ouderenzorg heeft Carlisle Foodservice Products een product ontworpen dat een maaltijd warm houdt tijdens het eten. Het doel is dat een gerecht langer smakelijk blijft, ook voor langzame eters. Ondervoeding wordt hiermee voorkomen. Lees verder >
21 jan 2011
Hechten oudere consumenten meer aan ervaringen dan aan bezittingen in dit stadium van hun leven? Het wordt vaak gedacht, maar de babyboomer is wezenlijk anders dan de generatie vóór hem. Lees verder >
20 jan 2011
De beweegtuin die vorig jaar in Oldebroek is aangelegd, krijgt dit voorjaar een vervolg in Heerde en Elburg. Het gemeentebestuur wil ouderen hiermee stimuleren meer te bewegen. Dat meldt de Stentor. Lees verder >
12 jan 2011
Vrijwel alle Nederlandse pensioenfondsen zijn uit de gevarenzone. Nieuwe kortingen op pensioenen zijn voorlopig van de baan. Dat schrijft het FD. De donkere wolk die boven de seniorenmarkt hing, maakt weer plaats voor een zonnetje. Lees verder >
11 jan 2011
Ouderen worden nauwelijks geraakt door een 'lief oudje' in een reclame. Bij slechts 2 procent van de oudere respondenten maakt een oud vrouwtje of een oude man emoties los. Dat blijkt uit onderzoek van AdweekMedia/ Harris Poll. Lees verder >