19 nov 2010
Mannen zijn een belangrijkere doelgroep voor supermarkten dan tot nu toe werd aangenomen. Vooral senioren gaan vaak mee boodschappen doen met hun vrouw. Daarnaast doen veel alleenstaande mannen zelf hun aankopen. Dat blijkt uit onderzoek van SymphonyIRI Group. Lees verder >
04 nov 2010
Elektrische fietsen of digitale klokken met grote cijfers. Het is allemaal verkrijgbaar bij Majores, een nieuwe Belgische internetwinkel die zich focust op de derde leeftijd. Lees verder >
03 nov 2010
Hoe ouder iemand is, des te energieker voelt hij zich. Ouderen ervaren bovendien vaak plezier en ze eten gezond. Dat blijkt uit de Nationale EnergieBarometer, die jaarlijks wordt uitgevoerd door GfK namens activeerjeenergie.nl en Supradyn multivitamine. Lees verder >
27 okt 2010
Ouderen op sociale netwerken staan open voor nieuwe ontdekkingen. Daarmee vormen ze een uitgelezen doelgroep voor sociale campagnes. Netwerksite Hyves is er klaar voor, zo werd duidelijk tijdens de netwerkbijeenkomst van Route 50Plus in het kantoor van Hyves. Lees verder >
27 okt 2010
Plus Magazine, SeniorWeb, Goed en Wel en Aegon hebben de nodige ervaring opgedaan met online sociale netwerken voor ouderen. Hun conclusie: ouderen zijn wel iets veeleisender op internet, maar ze zijn verre van wereldvreemd. Lees verder >
27 okt 2010
Voor veel senioren is starten met internet een hoge drempel. Inmiddels heeft SeniorWeb, dat met haar vrijwilligersnetwerk computercursussen en ondersteuning biedt, in haar Leercentra meer dan 500.000 senioren opgeleid op het gebied van computer en internet. Lees verder >
27 okt 2010
Marketing via sociale media kan buitengewoon effectief zijn, bewijzen campagnes op Hyves. Bijna 40 procent van de internetpopulatie van 50 tot 65 jaar is actief op Hyves. Judith Hordijk is Brand Insight Manager bij Hyves en adviseert merken over aanwezigheid binnen sociale media. Lees verder >
27 okt 2010
Van vrouwen rond de 50 is meer dan de helft aanwezig op een sociaal netwerk, bij mannen is dat bijna een derde. Dat blijkt uit onderzoek van Route50Plus onder het consumentenpanel, bestaande uit 3000 50-plussers. Lees verder >