14 dec 2010
Vijftigplussers kijken kritisch naar hun zorgverzekeraar en stappen net zo makkelijk over naar een andere. VGZ besteedt daarom speciale aandacht aan deze doelgroep met thema’s als mantelzorg of stoppen met werken, vertelt product manager René de Koning van Univé en VGZ. Lees verder >
01 dec 2010
De merken Aldi en Lidl zijn voor 55-plussers net zo onmisbaar als Albert Heijn. Hema staat voor 55-plussers en voor alle leeftijden op een onbetwiste eerste plaats. Dat blijkt uit jaarlijks onderzoek van het European Institute for Brand Management (Eurib) onder 1.022 consumenten. Lees verder >
26 nov 2010
Plus Magazine, het grootste seniorenblad van Nederland, is nu ook voor iPad-bezitters beschikbaar. Het decembernummer is te verkrijgen bij MagZine.nu via de iPad App Store van Apple. Deze iPad-versie van Plus is te downloaden voor € 2,95 (normale winkelprijs € 4,50). Lees verder >
25 nov 2010
Schenking is voor de meeste Nederlanders geen optie bij het vrijvallen van een lijfrentepolis. Slechts 3 procent van de mensen kiest hiervoor. Dit blijkt uit een opiniepeiling van Robein Vermogenspecialisten onder 500 Nederlanders. Lees verder >
19 nov 2010
Deelnemen aan een groepsveiling is een groot succes onder 40- en 50-plussers. De website Groepsveiling.nl organiseerde dit jaar tot nu toe drie veilingen om de energierekening te verlagen. Ruim 82 procent van de deelnemers is boven de 40 jaar. Bijna 66 procent is 50-plus. Lees verder >
19 nov 2010
Mannen zijn een belangrijkere doelgroep voor supermarkten dan tot nu toe werd aangenomen. Vooral senioren gaan vaak mee boodschappen doen met hun vrouw. Daarnaast doen veel alleenstaande mannen zelf hun aankopen. Dat blijkt uit onderzoek van SymphonyIRI Group. Lees verder >
04 nov 2010
Elektrische fietsen of digitale klokken met grote cijfers. Het is allemaal verkrijgbaar bij Majores, een nieuwe Belgische internetwinkel die zich focust op de derde leeftijd. Lees verder >
03 nov 2010
Hoe ouder iemand is, des te energieker voelt hij zich. Ouderen ervaren bovendien vaak plezier en ze eten gezond. Dat blijkt uit de Nationale EnergieBarometer, die jaarlijks wordt uitgevoerd door GfK namens activeerjeenergie.nl en Supradyn multivitamine. Lees verder >