24 okt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Gezond, natuurlijk, vers en seizoensgebonden voedsel – het liefst biologisch – wordt steeds populairder. Men denkt al snel dat die trend de wensen van vooral jongeren weerspiegelt, maar experts zeggen dat het juist de babyboomers zijn die ‘gezond eten’ hoog in het vaandel hebben. “De opgang van biologische, gezonde en verse voeding wordt gestuwd door de babyboomerconsument,” zei voedingsdeskundige Daniel Lohman op een vakbeurs in Las Vegas. Lohman legde daar uit dat babyboomers, in vergelijking ... Lees verder >
24 okt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Apple introduceerde onlangs zijn nieuwe iPhone 8 en 10 en vierde het 10-jarig jubileum van de smartphone. Het bedrijf laat marketeers zien dat eenvoud een grote aantrekkingskracht heeft op babyboomers. Lees verder >
06 sep 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
50- tot 65-jarigen schaffen steeds vaker een smartphone aan en gaan er steeds handiger mee om. 70-plussers daarentegen zijn minder enthousiast en hebben minder vertrouwen in hun eigen kunnen. Marketeers kunnen hen op allerlei fronten van dienst zijn. Lees verder >
07 jul 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Haalt een BN'er die een vakantiebestemming aanbeveelt de consument over tot het boeken van een reis? Nee, speciale aanbiedingen en kortingen leggen het meeste gewicht in de schaal bij het kiezen van een reisbestemming. Dat blijkt uit Europees onderzoek. En het geldt voor zowel babyboomers als andere generaties. Lees verder >
29 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
In 2007 publiceerde marketeer Marti Barletta ‘Marketing to Prime Time Women’. Wat Barletta toen schreef, is nog steeds van toepassing op vrouwen van tussen de 50 en 70. Een samenvatting kan daarom geen kwaad. Lees verder >
20 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Niet alleen zijn babyboomers actief op Facebook, Twitter en Pinterest, ze gebruiken de sociale media ook als uitlaatklep voor commentaar op producten en diensten. Voor marketeers is het belangrijk om hier kordaat op te reageren. Lees verder >
07 jun 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De cijfers liegen er niet om: in de VS is 72 procent van de Facebook-gebruikers tussen de 50 en 64 jaar. In Nederland maakt zo’n 70 procent van alle 50-plussers gebruik van dit sociale netwerk. Voor babyboomermarketeers biedt Facebook dan ook grote mogelijkheden. Lees verder >
01 mei 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het aantal echtscheidingen onder 50-plussers is de afgelopen 25 jaar verdubbeld, terwijl het aantal echtscheidingen in de leeftijd van 25 tot 39 juist met 21 procent is gedaald. Marketeers moeten de babyboomerconsument dus óók gaan bedienen als alleenstaande. Lees verder >