11 jan 2018
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers die tijdig beginnen met aerobics kunnen hart- en vaatziekten voorkomen. Voor sportscholen en privétrainers ligt hier een groot onontgonnen gebied van een potentieel klantenbestand. Lees verder >
04 jan 2018
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Zowel op YouTube als Facebook zijn babyboomers zeer gevoelig voor videoreclame. Ook al geven merken veel meer uit aan video's gericht op jongere mensen, oudere volwassenen kijken meer en langer naar video-advertenties. En ze hebben meer te spenderen. Lees verder >
14 dec 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Ze hebben de koopkracht, maar babyboomers krijgen nog steeds mondjesmaat aandacht van merken en hun marketeers die maar vrij exlusief blijven azen op jongere mensen.. met een kleinere beurs. Lees verder >
30 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Vele babyboomers zijn op een leeftijd beland dat ze hun rijke levenservaring weleens nader willen beschouwen en om het letterlijk en figuurlijk in beeld te brengen. Technologie en wetenschap staan hen daarin bij. Lees verder >
29 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Er heerst in de advertentiewereld de overtuiging dat oudere consumenten gehecht zijn aan de merken die ze al jaren kopen. Dat beeld klopt echter niet! Zowel bekende als nieuwe merken moeten hun best doen om babyboomerklandizie binnen te (blijven) halen. Lees verder >
29 nov 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers houden niet van absolute uitspraken in reclameboodschappen; ze stellen subtiel en genuanceerd taalgebruik op prijs. Dit schrijft babyboomergoeroe Jim Gilmartin, die zijn opinie baseert op onderzoek van de hersenfunctie van ouderen. Lees verder >
24 okt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Gezond, natuurlijk, vers en seizoensgebonden voedsel – het liefst biologisch – wordt steeds populairder. Men denkt al snel dat die trend de wensen van vooral jongeren weerspiegelt, maar experts zeggen dat het juist de babyboomers zijn die ‘gezond eten’ hoog in het vaandel hebben. “De opgang van biologische, gezonde en verse voeding wordt gestuwd door de babyboomerconsument,” zei voedingsdeskundige Daniel Lohman op een vakbeurs in Las Vegas. Lohman legde daar uit dat babyboomers, in vergelijking ... Lees verder >
24 okt 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Apple introduceerde onlangs zijn nieuwe iPhone 8 en 10 en vierde het 10-jarig jubileum van de smartphone. Het bedrijf laat marketeers zien dat eenvoud een grote aantrekkingskracht heeft op babyboomers. Lees verder >