14 feb 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Hoe haal je een babyboomer over klant te worden en te blijven? Daar is in ieder geval meer voor nodig dan een pakkende reclameslogan. Marketinggoeroe Jim Gilmartin weet hoe het moet… Lees verder >
14 feb 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Marketeers zijn meestal zo druk bezig millenials als klant te strikken, dat ze vaak vergeten de loyaliteit van babyboomers te erkennen en te belonen. Met als gevolg dat 55-plussers hun geliefde merken in de steek laten. Een paar adviezen om het tij te keren. Lees verder >
19 jan 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
De reislust van babyboomers is niet te stuiten. Reisorganisaties, hotels en horecagelegenheden kunnen hiervan nog vele jaren profiteren. Maar senioren hebben wel bepaalde eisen als het gaat om vooral de praktische kant van hun reiservaring. Lees verder >
10 jan 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Anti-aging’ producten zitten enorm in de lift, vooral dankzij de babyboomers. Zowel de mannen als vrouwen van deze generatie willen er graag goed uit blijven zien. Lees verder >
10 jan 2017
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Babyboomers – en ook veel senioren – vinden gezond eten steeds belangrijker. Hoewel voedingsmarketeers hun pijlen vaak op 50-minners richten, zijn het juist de 50-plussers die beter op de gezonde ingrediënten van voedingsmiddelen letten. Lees verder >
10 nov 2016
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Het is inmiddels wel bekend dat ook senioren volop het internet gebruiken om via sociale media en email met familie en vrienden in contact te blijven. Maar babyboomers zijn ook gretige online shoppers aan het worden. Dát moet tot de meeste marketeers nog doordringen. Lees verder >
20 okt 2016
Millennials krijgen veel aandacht van marketeers, maar voor nieuwe winkelcentra is het verstandiger om de babyboomers in de gaten te houden. Deze doelgroep is groter én heeft meer koopkracht. Seniorenexpert Joseph Coughlin, directeur van het ‘AgeLab’ van het Massachusetts Institute of Technology, sprak onlangs in Florida op een conferentie van de International Council of Shopping Centers. Zijn publiek bestond uit makelaars voor winkels en winkelcentra en vertegenwoordigers van grote winkelketens – toehoorders die zich vooral ... Lees verder >
20 okt 2016
Joop Koopman Blog van: Joop Koopman
Als de kinderen het huis uit zijn, nemen hond, kat of andere huisdieren als snel hun plaats in. De verwennerij kan haast niet op. Voor marketeers met een beetje fantasie liggen hier geweldige kansen. Lees verder >